Zar djeca smiju da dizu tegove?

26 . 08 . 2018 by admin

Zar djeca smiju da dizu tegove?

Djeca moraju dizati teske stvari! Moj odgovor na prethodno pitanje. Nakon toga slijedi mnogo pod pitanja, pa i osudjivanja.

Tezinski trening kod djece i mladjih tinejdzera je uvijek bila sporna tema. Njima je uglavnom sugerisano da se ne bave tim jer navodno postoji opasnost od ozljede i da djeca nemaju korist od tezinskog treninga. Jedina opasnost koja nas vreba konstantno kako u sportu tako i u zivotu je biti slab. A kada ste slabi onda postoji mogucnost da se povrijedite, ako ste jaki ta mogucnost je mnogo manja. Veoma jednostavno. Povrede kod tezinskog treninga se desavaju zbog lose tehnike izvodjenja vjezbi. Ako je tehnika naucena, ako je trening pod strucnim nadzorom, ako je tehnika prilagodjena konstituciji djeteta onda je opasnost od povrede svedena na minimum.

Kod sportista osnovne povrede su povrede ligamenata, tetiva i zglobova a strucno pripremljenim teznskim treningom mozemo znacajno ojacati tetive, ligamente i zglobove i time smanjiti broj povreda koji se desavaju u sportu.

Druga tvrdnja kojom odvode djecu od tezinskog treninga je ta da ne mogu imati nikakvu korist od toga. Djeca ne proizvode dovoljnu kolicinu testosterona i hormona rasta pa ne moze doci do povecavanja misicne mase. To da je istina onda zene i muskarici starije dobi ne bi imali isto tako koristi od tezinskog treninga. Istina je u tome da predpubertetska djeca nemaju odgovarajuci noivo hormona za hipertrofiju misica, ali mogu da povecaju nivo snage na osnovu nervno-misicnog sistema, odnosno poboljsanju koordinacije i tehnike.
Ne postoji sport koji u svom trenaznom procesu nema treninga snage, pa cak i sah (ako ce mo ga smatrati sportom). Znam sada taj vas upitnik iznad glave ali je tako.
Ne mozete biti brzi dok ne budete snazniji, ne mozete da dalje skocite dok ne budete snazniji, ne mozete daleko da bacite ako niste snazni…
Tezinski trening znacajno poboljsava sastav minera kostiju sto direktene ima veze sa sprecavanjem osteoporoze.

Jedna od daljih predrasuda, da djeca koja rade sa tegovima imaju usporen rast, odnosno da ce zaustaviti proces rasta. Rast djeteta zavisi od vise faktora. Prije svega genetskog, dalje od nacina prehrane, aktivnosti i bolesti. Pravilna aktivacija kroz osnovne vjezbe (cucnjavi, mrtva dizanja, veslanja, potisci…) sa pravilnom prehranom mogu da uticu na optimalan rast i iskoristavanje maksimalnih genetskih potencijala za razvoj, nervnog, skeletnog, misicnog, hormonskog, srcanog sistema. Tezinskim trening znacajno mozemo poboljsati sastav minera kostiju sto direktene ima veze sa sprijecavanjem osteoporoze.

Sve ove predrasude se desavaju jer u skoro svim sportovima vec desetljecima sa djecom rade apsolutno nestrucne osobe koje se regrutuju iz visih uzrasni kategorija kao treneri. Desava se jer nam se kondicione pripreme svode na guranje golfa uz brdo, desava se je u fitnessu rade ljudi (sa mnogo licenci a jako malao znanja) koji ne smiju preuzeti odgovornost rada sa mladjim uzrastima, pa serviraju gore navedene mitove.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

TRENIRAJ