Pripreme za skijanje

Pripreme za skijanje

Kako da se najbolje pripremiš za skijanje?

Pa to je bar jednostavno, naoštriš skije, nabaviš masku, rukavice, bookiraš hotel i spreman si za sedmodnevno uživanje na snijegu.

Ljubitelji snijega i skijanja već uveliko pričaju o pripremama za skijanje, gdje ko i kada ide i sve se radi na tome da dočekaju spremni ski sezonu. Da li ste na baš na sve mislili kod pripreme za skijanje?

E ovdje neće biti tema koju opremu uzeti i kako je korititi na skijanju nego ono važnije, kako pripremiti svoje tijelo za opterećenja koja nas čekaju na stazi.

Skijanje je uživanje

Zamislite, 2500m nadmorske visine, sunce, prelijepi planinski vrhovi, škripa snijega ispod vaših skija.

Skijanje je dio i načina života, vrijeme koje se provodi s porodicom i prijateljima, i sa velikim uživanjem. Omogućava izvanrednu izolaciju od svakodnevice, od vrtoglavog životnog ritma, stresa, buke… Sniježno bijeli svijet mijenja funkcionisanje cijelog organizma, svijest i razmišljanja, na šta djeluju razrijeđeni vazduh, tišina ali i fizička aktivnost koja izaziva i lučenje hormona sreće.

San, zar ne?

I naravno da ne biste voljeli da se taj san pretvori u noćnu moru, koji nakon  dan-dva skijanja provedeš u skupo plaćenoj hotelskoj sobi gledajući kroz prozor sve čari planine.

Skijanje je razdoblje intenzivnog bavljenja sportskom aktivnošću koja aktivira sve grupe mišića, a i neke koji inače uobičajeno nisu aktivni. Odvija se na visokim nadmorskim visinama, uključuje velike oscilacije u temperaturi, pothlađivanje za vrijeme mirovanja i vožnje žičarom, zatim prezagrijavanje za vrijeme skijanja, do izloženosti suncu. Zbog toga bi pripreme za skijanje trebalo početi tri mjeseca ranije ili makar dva mjeseca, ako već niste o tome razmišljali ranije. Uključujući savjete stručnjaka, testiranje i procjenu stanja organizma i pojedinih grupa mišića i zglobova, provjeru ranijih povreda, kontrolu hroničnih bolesti i program specifičnih vježbi kao pripremu i zaštitu od mogućih povreda.

Prema podacima iz Skandinavije, dokazano je da se od hiljadu skijaša dnevno, ozbiljno – teško povredi jedan do deset. Prema podacima iz Norveške, koja do sad ima najpotpunije podatke, od 100 skijaša na terenu dnevno najmanje jedan se teže povredi, dva do pet lakše.

Na skijanju se najčešće povređuju nepripremljeni skijaši, skijaši početnici, starijie osobe, djeca i naravno vrhunski sportisti koji nisu iz pomenutog sporta.

 

Zašto kvarimo sebi dugo čekani zimski san?

Osnovni uzrok povreda na skijanju je mišićni zamor. Mišićni zamor koji se dešava na kraju dana, kada želimo max. da iskoristimo svoje vrijeme na planini. Kada želimo samo još jednom da se spustimo, ali naše tijelo to više ne želi (ne može) i *BAM* POVREDA!!!

Prema podacima, kod sedmodnevnih skijaških odmora, najčešće povrede dešavaju se srijedu ili četvrtak,  jer tijelo ne može da se oporavlja od napora zbog lošeg fizičkog stanja u kojem smo došli. I sljedeća tri -četiri dana provodite u svojoj hotelskoj sobi.

Neki će tu da kažu: “Ma ja sam iskusan skijaš, tehnikom ću da se snađem i bez toga”.

Donekle možete biti u pravu, ali kod mišićnog zamora koji traje nivo tehničkog izvođenja pokreta se jako smanjuje.

Ako već nemamo kulturu priprema za skijanja koja nalaže određen stepen fizičke pripremljenosti, a ona uključuje razne vrste snage, okretnosti, fleksibilnosti, za što su potrebna najmanje tri mjeseca prije skijanja, najkraći  rok za hitnu i interventnu pripremu po načelu “bolje išta nego ništa” je pet do šest sedmica.

A kada Vi i kako počinjete sa pripremama za skijanje???

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

TRENIRAJ