Zato je jaje jedna od najzdravijih namirnica

26 . 08 . 2018 by admin

Zato je jaje jedna od najzdravijih namirnica

Jaja imaju toliko kvalitetan sastav nutrijenata da često imaju naziv “nutritivni multivitamin”.

Također, sadrže antioksidanse i nutrijente vrijedne za mozak koji su u deficitu kod mnogo ljudi.

Evo nekoliko razloga zašto su jaja jedna od najvrijednijih namirnica.

  1. Jaja su puna vitamina, minerala, visokokvalitetnih proteina, zdravih masti.
  • Vitamin B12 (cobalamin): 9% of the RDA
  • Vitamin B2 (riboflavin): 15% of the RDA
  • Vitamin A: 6% of the RDA
  • Vitamin B5 (pantothenic acid): 7% of the RDA
  • Selenium: 22% of the RDA

Jaja također sadrže malu količinu skoro svih vitamina i minerala koji su potrebni ljudskom tijelu kao što su željezo, zink, kalicijum, vitamin E.

Cijelo jaje sadrži 77 kalorija, 6 grama proteina, 5 grama zdravih masti, veoma malu količinu UH.

Veoma važna činjenica je da su skoro svi nutrijenti u žumancetu, dok bjelace sadrži samo proteine.

  1. Jaja održavaju normalan nivo holesterola a NE POVEĆAVAJU rizik od srčanih oboljenja

Jaja su dugo godina imalu lošu reputaciju, jer je smatrano da povećavaju nivo lošeg holesterola.

Jaja imaju veliki udio holesterola (212mg) ali ta vrsta nema nikakav uticaj na nivo holesterola u krvi.

Jetra proizvodi holesterol svaki dan, nivo proizvodnje holesterola zavisi od količine unešenog holesterola, tako da ako unosite dovoljne količine holesterola, jetra će manje proizvoditi. Ukoliko ne unosite dovoljne količine holesterola jetra će ga više proizvoditi.

Dosta istraživanja pokazuje da jaja povećavaju nivo holesterola, ali povećavaju HDL (“dobri holsterol”), a smanjuju LDL (“loši”) holestrol.

         2. Jaja su bogata Cholinom, nutrijentom koji je bitan za funkciju mozga, nervnu funkciju, mišićnu kontrakciju, metabolizam…

Cholin je iz kompleksa vitamina B. nutrijent koji je bitan za nervnu funkciju, funkciju mozga, mišićnu kontrakciju, metabolizam…

To je nutrijent veoma bitan za trudnice. Istraživanja su pokazala da nizak nivo Cholina kod trudnica može dovesti do smanjenja kognitivnih funkcija bebe.

Ako ste na dijetama, najveći izvor cholina su žumance i juneća džigerica. Jaje sadrži 113mg cholina.

         3. Jaja sadrže visoku količinu proteina sa idealnim odnosmo aminokiselina

Proteini su osnovna gradivna materija. Protein se sastoji od 22 aminokiseline, 9 njih tijelo ne može proizvesti pa ih je potrebno kroz hranu unijeti.

Jaja imaju idelan odnos te 22 aminokiseline i predstavljaju perfektan izvor proteina. U suštini, biološka vrijednost (mjera kvalitete proteina) namirnica se mjeri i poređuje u odnosu sa jajima čija je biološka vrijednost maksimalna 100.

         4. Jaja za doručak Vam pomažu u gubitku masnih naslaga

Jaja sadrže UH samo u tragovima. Bogata su proteinima i zdravim mastima.

Imaju visok takozvani “index sitosti” namirnica, koji označava koliko koja namirnica doprinosi sitosti.

Istraživanje koje je vršeno na 30 žena prekomjerne kilaže pokazalo je da se grupa koja je konzumirala jaja za doručak osjećala sitim i jela manju količinu kalorija od grupe koja nije konzumirala jaja za doručak.

Drugo istraživanje koje je sprovođeno osam sedmica pokazuje da je grupa koja je doručkovala jaja smanjila kilažu u odnosu na grupu koja je doručkovala istu količinu kalorija iz peciva.

Bitno:

Ipak, sva jaja nisu ista. Kvalitet jaja zavisi od načina prehrane kokoši. Zbog toga, birajte jaja iz svoje okolice, domaća jaja za koja znate odakle dolaze i kakvog su kvaliteta. Jer, od toga zavisi i kvaliteta nutrijenata u njima.

Zaključak:

Jaja su jedna od nutritivno najvrijednih namirnica, jeftina su, a postoji bezbroj načina za pripremu jaja i mogu se kombinovati sa mnogo drugih namirnica.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

TRENIRAJ