fbpx
  • 09:00 - 21:30

Rehidratacija u treningu

26 . 11 . 2019 by admin

Rehidratacija u treningu

Koristiti samo vodu ili neke dodatke još?

▪️Bilo da se bavimo fizičkom aktivnošću, radimo zahtjevan fizički posao ili samo sjedimo u kancelariji, naše tijelo se izlučivanjem znoja hladi i brani od visokih temperatura. Samim procesom znojenja gubi se neophodna tečnost, ali i prijeko potrebni elektroliti poput natrijuma, kalijuma, magnezija i drugih.

▪️Zajedno sa izgubljenom vodom nužno je nadoknaditi i izlučene elektrolite, budući da imaju višestruke zadatke u našem organizmu. Ukoliko se ne uspostavi ravnoteža između vode i elektrolita, organizam doživljava svojevrsni stres, te može doći do grčeva ili ozbiljnijih komplikacija u organizmu.

Uprkos agresivnom unosu tekućine tokom vježbanja, većina sportaša može očekivati da će na kraju treninga biti u deficitu sa tekućinom. A dodatni izazov za rehidrataciju nakon treninga je kontinuiran gubitak tekućine za vrijeme oporavka, uglavnom preko urina.

▪️Nadoknada elektrolita, prvenstveno natrija je važna da bi se tečnost zadržala u organizmu i ponovo uspostavila ravnoteža. Najveći broj napitaka za rehidrataciju je izotoničan (koncentracija jona elektrolita je kao u krvi), pa su zbog tog idealni za brzu nadoknadu izgubljene tečnosti. Jedna od najvažnijih karakteristika ovih napitaka je upravo brzina nadoknade izgubljene tečnosti kao i ubrzani oporavak od napora, stoga su glavni potoršači ovih napitaka sportisti izloženi dugotrajnom naporu, a sve je više rekreativaca i fizički aktivnih ljudi koji posežu za ovakvim proizvodima.

▪️Svrha sportskih (izotoničnih) napitaka, pored nadoknade izgubljene tečnosti, je i nadoknada izgubljenih elektrolita (natrija i kalija), obnova rezervi ugljikohidrata u mišićima (glikogen), te poboljšanje ukupne fizičke i psihiče performanse kod ozbiljnih sportista.