Pripreme za skijanje

Pripreme za skijanje

Skijaška sezona samo što nije počela. Ako ste već nabavili ili obnovili opremu i odabrali odredište za zimovanje, preostaje Vam da mislite o najvažnijoj stvari u cijelom lancu, a to je Vaše tijelo. Ne dozvolite da se više posvetite Vašoj opremi nego tijelu. Jedino ako se fizički pripremite možete maksimalno uživati bez umora i povreda u svom zimskom odmoru.

Skijanje spada u grupu ciklično-aciklične sportove tako da i priprema za isti je kompleksna. Tokom skijanja aktiviraju se gotovo svi mišići tijela, čak i neki koje u svakodnevnici ne aktivirate. Dok skijate po cijeli dan, mišići: ruku, nogu, leđa i ramena neprekidno su u pokretu, a izlaganje takvom naporu, bez prethodnih kompletnih fizičkih priprema može imati fatalne posljedice.

Zbog takve kompleksnosti sporta, potrebno je obaviti integrisane fizičke pripreme.

Pravilno izvođenje vježbi

Svima je već jasno koliko je bitno pravilno izvođenje vježbi i da se na taj način dobija maksimalan efekat treninga. Ali i pored toga većina se drži ustaljene rutine, standardni split sistem, aerobic, trčanje na traci… jer nam je tako najlakše sprovesti trening. Ali ne i kada imamo trenera koji tačno isplanira trening po Vašim potrebama, koji Vas forsira da svaki pokret odradite pravilno do kraja i da prekinete trening kada je gotov.

Quadriceps

Definitivno najviše se aktivira tokom skijanja, jer smo konstatno u položaju polučučnja

Zadnja loža i gluteus

Tokom skijanja konstatno smo nagnuti prema naprijed tako da ova dva mišića jako trpe. Pobrinite se o raznim varijantama mrtvog dizanja.

Unutrašnji i vanjski dio natkoljenice

Aduktori i abduktori su veoma aktivni na skijama, tako da te dvije mašine u fitnessu iskoristite u narednom periodu. Bolja varijanta su oblici čučnjeva koji dodatno aktiviraju pomenute mišiće.

Listovi

Po cijeli dan smo na nogama nagnuti naprijed, ne zaboravite listove!

Leđa i core

Skijaški stav je takav da su leđa konstatno napeta da bi ostali uspravni. Većina ne razmišlja o leđima dok ne dođe do ozbiljnih problema.

Za bezbjedno skijanje neophodan je perfektan core, on povezuje noge sa gornjim dijelom tijela.

Ramena i ruke

Noseci štapove tokom spuštanja niz padinu, zabadajući, oslanjajući se o njih jako aktiviramo ruke. Rameni pojas je potrebno ojačati jer često dolazi do povreda istog prilikom pada.

Sa dobrom snagom nismo završili posao!

Pored snage koja je veoma bitna, ne smijemo zaboraviti i ostale aspekte. Skijanje se odvija u arobno anaerobnim uslovima, s toga zahtjeva veoma dobro razvijen kardiorespiratorni sistem. Proklizavanja i neplanirane situacije zahtijevaju veoma dobru fleksibilnost. Pošto se skija u nestabilnim uslovima, obavezno obratite pažnju na ravnotežu i propriocepciju.

Naši su klijenti već počeli sa pripremama za svoju ski sezonu. Ako se i Vi želite priključiti jednostavno nas kontaktirajte ili pratite naš blog gdje ćemo u naredno vrijeme objavljivati još povezanih tema.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

TRENIRAJ